בכדי להבין לעומק את התהליך, נקדים ונאמר:
דרך החיים המוכרת לנו מאתגרת אותנו.
מרוץ החיים האינטנסיבי, חוסר המנוחה המתמיד, רמת הלחץ הגבוהה, התחרותיות שסובבת סביבנו, הרשתות החברתיות שלוקחות חלק ניכר מחיי היום יום שלנו, ההשוואה בינינו לבין אחרים, התחושה ש"אני תמיד בפיגור", כל אלו גורמים לנו להתרחק מעצמנו ולהתרחק מהאישיות האמיתית שלנו, אפילו מבלי שנשים לב לכך.
למעשה, אנו חיים את חיינו בצורה לא מאוזנת ולא מותאמת לנו, המקשה עלינו להקשיב ולהתייחס למה שמתחולל בתוכנו.

במקביל לכל המציאות הזו, ישנם כוחות חיים טבעיים בנו המבקשים להופיע ולבוא לידי ביטוי.

איך כל זה קשור לדחף המיני?

הדחף המיני הוא אחד מחוויות הקיום החזקות ביותר שיש לאדם. אם נתבונן, נראה שהדחף המיני הוא הביטוי העוצמתי והממשי ביותר שבעזרתו אדם מסוגל להשאיר חותם. הבאת ילדים לעולמנו היא הביטוי המוחשי ביותר של הבאת חיים והשארת חותם בעולם.
אנו פוגשים כאן את היכולת של האדם להופיע בצורה החזקה ביותר את הביטוי העצמי שלו עצמו.

כאן מתחילה הבעיה!

כאשר אדם לא מחובר לאישיותו, וכוחות החיים הטבעיים שבו ממשיכים ונובעים מתוכו- הביטוי היוצא ממנו הוא ביטוי לא מבורר ולא מכוון.
ניתן להמשיל זאת לדוגמא, במכונה משוכללת שאדם מקבל לידיו. למרות השכלול הרב של המכונה, אם האדם לא ידע כיצד להשתמש במכונה זו- השימוש בה יוליד הרס או נזק- לעצמו ולאחרים.
הנמשל למכונה המשוכללת- כוחות היצירה הנובעים מאיתנו.
זהו הסיפור שלנו- בגלל חוסר החיבור שלנו אל עצמנו, כוחות החיים שבנו המבקשים ודוחפים לצאת- באים לידי ביטוי ומביאים הרס ונזק לאישיותנו.
כשאנו לא קשובים לכוח היצירה שבנו ולא יודעים כיצד להשתמש בו- אנו מבטאים אותו בצורה שמביאה אותנו לתחושת ריקנות והחמצה, ומרחיקה אותנו מתחושות הסיפוק והשמחה לאורך זמן.

כולנו יכולים להוליד חיים

להוליד חיים? אכן כן. כפי שבעל עסק מוליד מתוכו רעיונות, דרכים ושיטות לגרום לעסק שלו לשגשג ולהתפתח וכך הופך את רעיונותיו למציאות- כך גם כוחות היצירה הטבועים בנו יכולים לבוא לידי ביטוי במציאות, להתממש, לשגשג ולהתפתח.
כוחות היצירה שבנו מבקשים להופיע, לנבוע מתוכנו וליצור יצירה ממשית. אנו שואפים שהיצירה, תוליד שמחה וסיפוק, מה שלא מתאפשר כאשר אנחנו לא מחוברים לעצמנו, לאישיות שלנו, לכוחות החיים שבנו.
ילד הבא לעולם- הוא היצירה של הוריו, כך המעשים שלנו- הם היצירה שלנו.
"ההולדה", הבאה לידי ביטוי במקום לא מכוון ומדוייק- היא הוצאת הזרע לבטלה, ובמילים אחרות- הוצאת כוחות היצירה הפנימיים שבנו, למקומות לא מדוייקים לאישיותנו ולא מולידים חיים.

אז מה עושים?

הסוד נמצא בתוכנו.
ברגע שנדע כיצד לשוב ולהתחבר לעצמנו, כוחות החיים שבנו יבואו לידי ביטוי בצורה נכונה ומאוזנת. רק כך כוחות החיים שלנו יביאו לנו תחושת סיפוק עצמי, הוספת חיים, יצירה נכונה ואיזון.

התהליך- על רגל אחת

בשלב הראשון, ננסה להגדיר מחדש את המושגים ונעשה סדר בבלאגן המתחולל בתוכנו. נקרא בשם לרגשות, לדחפים ולתחושות המלוות אותנו בהתמודדות עם הדחף המיני.

בשלב השני, ננסה להתחקות ולהבין מהיכן נובעים כוחות החיים הללו המופיעים בנו. נתבונן בהם- מדוע הם מבקשים לצאת עכשיו, וכן מה הם מבקשים להוציא באמת.

בשלב השלישי, בעזרת התובנות החדשות- נתחבר מחדש אל שורש הכוחות הללו וכך נכיר את הרצונות החבויים בתוכנו.

לבסוף, לאחר שנבין את התחושות, נגלה מה מקורן ורצונן ולשם מה הגיעו- נלמד לתת להם מענה נכון, מותאם ומאוזן לאישיותנו.

בוא להכיר את כוחות החיים החבויים בתוך דחף החיים המיני

מתוך עבודה פנימית ומעשית, בעזרת הכלים שלנו ב"מתחברים מחדש"- העיון בחוברת בצורה מעמיקה ושיחה אישית בקו הסיוע לצורך דיוק והתאמת העבודה האישית אליך- נצא למסע משותף לגלות יחד כיצד לאזן ולנתב את כוחות החיים שבנו אל מקום מספק ומוליד חיים, ובכך ליצור חיבור נכון אל חווית החיים שלנו.
אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו ולרבים אחרים שבחרו בדרך זו,
ולהתחבר מחדש.

פרטי קו הסיוע האנונימי

הקו זמין בימים: א-ה

בין השעות: 20:00- 22:30

במידה וקו הסיוע לא זמין ניתן להשאיר שם וטלפון בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם

מטרתו של מיזם "מתחברים מחדש" היא להאיר באור חדש את נושא ההתמודדות עם יצר המין, להקנות כלים מעשיים להתמודדות ובסופו של תהליך – להפוך את היצר ליצירה